Ramadhan tiba lagi…

Hari ni, 11.08.2010 bersamaan 1 Ramadhan 1431 Hijrah adalah hari dimana seluruh umat Islam berpuasa..(Wahh!!~Macam ayat pembaca berita dah nih)..Punya la aku excited nak mula puasa nih sebab tahun ni adalah tahun pertama aku mula berpuasa kat bumi Malaysia setelah 3 tahun berpuasa kat tempat orang..

Excited la sebab dulu mase kat negara orang, sahur kul 2-3 pagi, then berbuka kul 5.25 petang..Kat sini, sahur kul 5 pagi, berbuka kul 7.25..Jadi, mase sedar tu lebih drpd masa tidur..Hehe!~Then, excited tunggu bazar ramadhan stadium shah alam, dah 3 tahun jugak aku tak gi..hehehe!~

yang penting, td aku kne tinggal dengan cik ‘yunho’..Penat aku mesej die, cakap nak gi skali ngan die..Last2, aku menapak jalan yang berliku (tiru ayat meks)..Sentap aku seketika..

Sempena Ramadhan tahun nih, aku nak try ‘resepi’ untuk turunkan berat badan..hehehe!~Aku dah lame tak buat..lebih kurang 6 tahun..Last skali aku buat mase aku form 5..nak tau ape rahsianye??Bile berbuka, jangan makan makanan berat..Makan je lauk pauk dan kuih muih..then air beli la yg sebungkus 2 hengget tuh..Amalkan selama sebulan Ramadhan nih..InsyaAllah, dengan kesungguhan diri sendiri dan tawakal kepada Allah, raya nanti, size seluar yang 38 akan bertukar jadi 35 or 34..Kalau extreme sket lagi, skali ngan¬†dumbell 15 min sehari n jog sket2..Mungkin 38 boleh jadi 33-32..Aku pernah buat..Dan terbukti menjadi..Hehe!~

Oklah, sempena Ramadhan nih, aku nak ucapkan selamat berpuasa kepada anda semua yang sudi membaca blog aku nih..Banyakkan amal jariah..Bantu orang yang susah..Mane tau tiba-tiba ada orang yg tayar motornye pancit..Sudi2kanlah tumpangkan kereta if ade..(hahaha!~ :-P)..Gandakan amal ibadat..Gunakan sebaiknya peluang yang ada..Jgn ponteng puasa..

Salam Ramadhan al-Kareem

Leave a Reply

