Tentang ‘Itu’ dan ‘saat itu’

Sudah berkali-kali aku bertanyakan tentang itu kepadanya..Namun jawapannya masih tetap sama..Bukan niatku untuk memaksa atau menekan sesiapa, tapi aku hanya khabarkan hasrat yang sering kali terlintas di kepala..Aku harap dia mengerti dan tidak merasa tertekan dengan apa yg aku ucapkan padanya..

Aku tahu, aku sendiri pun belum pasti bersedia..Entah-entah, masih belum sesuai untuk memegang title disebaliknya..Tapi niatku ikhlas bila aku menyatakannya..Aku faham, ‘saat itu’ yang kau pinta..InsyaAllah aku akan terus sabar menantinya tiba..

‘Saat itu’ akan kukhabarkan kepada semua..Biar mereka tahu niatku yang sebenarnya..Aku masih menunggu dan terus menunggu..Menjadi penunggu setia..Namun dalam menunggu itu, bukan alasan bagiku untuk melupakan segala..Masih ada banyak perkara yang perlu diselesaikan..Masih banyak..Terlalu banyak..

Aku berdoa kepadaTuhan agar dipermudahkan segala urusan kearahnya..Diberikan pertolongan untuk sampai ke waktunya dengan selamat dan sejahtera..Biar keikhlasan yang ada ini dapat diterjemah sebaiknya..Akan ku tunggu ‘itu’ menjelma dan ‘saat itu’ tiba..

Insan yang setia menantišŸ˜¦

One response to this post.

  1. Posted by Insan yang kau nantikan on October 23, 2009 at 6:42 am

    Kau sudah makin hampir padanya, sayang. Tunggukan saat itu, kau akan bahagia denganku.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: